J’ai assisté en virtuel à la rencontre Annuelle des Actionnaires de Rolls-Royce PLC.
J’ai eu le privilège de poser des questions dans un texte que j’ai soumis au Conseil (the Board). J’ai eu une réponse à mes questions de la part du CEO lui-même, M Warren East.
Je tenais à vous informer de cette évènement.
I attended the Annual Meeting of Rolls-Royce Shareholders virtually.
I had the privilege of asking questions in a text that I submitted to the Council (the Board). I got an answer to my questions from the CIO himself, Mr Warren East.
I wanted to inform you of this event.
Merci
Paul D’Amico
Voici la question qui a été soumis pour l’Assemblé Générale des Actionnaires de RR PLC tenue le 12 mai 2022 Le texte original a été soumis en anglais
Here is the question that was submitted for the General Meeting of Shareholders of RR PLC held on May 12, 2022 The original text was submitted in English
Why did you, on the 15 of March 2022, authorize Rolls-Royce Canada management to lock out its 530 factory technicians and then withhold their already announced and promised annual bonus?
By this decision, the board authorized a complete stop to the production of the Montreal plant while spending a great deal of money on entertaining that lockout. In doing so, aren’t you putting at great risk the 3 pillars at the base of all viable companies (workers, customers, and shareholders)? Aren’t you putting at risk a High capital costs asset? Aren’t you putting at risk a 75 years old relation and jeopardize our Montreal team quoted to be the best in the network in 2016?
A lock out affect’s customer in respect of delayed deliveries and this also adversely affects profitability. It could materially damage the Group’s reputation, employee relations and ability to attract future personnel, any of which could have a material adverse effect on the Group’s business, financial condition, results of operations and prospects.
Don’t you believe that you have to provide the conditions required to attract and retain the best possible workforce?
Could you tell us what you did to avoid this conflict? And what you will do to properly fix it?
Pourquoi avez-vous, le 15 mars 2022, autorisé la direction de Rolls-Royce Canada à mettre ses 530 techniciens d’usine en lockout et à retenir ensuite leur prime annuelle déjà annoncée et promise?
Par cette décision, le conseil a autorisé l’arrêt complet de la production de l’usine de Montréal tout en dépensant beaucoup d’argent pour entretenir ce lock-out. Ce faisant, ne mettez-vous pas en grand danger les 3 piliers à la base de toute entreprise viable (travailleurs, clients et actionnaires)? Ne mettez-vous pas en danger un actif à coûts d’investissement élevés? Ne mettez-vous pas en danger une relation de 75 ans et ne mettez-vous pas en péril notre équipe montréalaise citée comme la meilleure du réseau en 2016?
Un lock-out affecte le client en ce qui concerne les livraisons retardées et cela affecte également négativement la rentabilité. Cela pourrait nuire de manière importante à la réputation du Groupe, aux relations avec les employés et à sa capacité à attirer du personnel futur, ce qui pourrait avoir un effet négatif important sur les activités, la situation financière, les résultats d’exploitation et les perspectives du Groupe.
Ne croyez-vous pas que vous devez fournir les conditions requises pour attirer et retenir la meilleure main-d’œuvre possible? Pouvez-vous nous dire ce que vous avez fait pour éviter ce conflit? Et que ferez-vous pour le réparer correctement?
Voici la réponse de M. Warren East. Texte qui provient de la transcription de la réunion.
Here is Mr. Warren East’s answer. Text taken from the transcript of the meeting
“We have to consider a sustainable business in all senses of the word, and that includes sustainable from a business point of view. Therefore, things which are uncompetitive need to be addressed That is really the root of the removal of the defined benefit pension scheme, which was the catalyst for the dispute which we currently have. It has been a regrettable action, regrettable dispute. The Union has been a little bit aggressive such as showing up with six buses full of people to the home of our local manager which is not acceptable. We know that, together, we need to move on and find a solution to this, and so we are pleased that we are now in the process of mediation, and we expect to find a solution in the next several weeks.”
Second questions submitted in reply. But it was ignored
2ième commentaire soumis sur la plateforme LUMI Mais il a été ignoré.
Yesterday, Rolls-Royce Canada employees, locked out since March 15, 2022, received a final and global offer from the Company. This offer, did not include any progress to eliminate fairly the two-tier system (cdt) pertaining to our pension plan. There was no form of compensation to alleviate the disparity between employees hired after mars 2013 (orphans clause) and the one’s hired before The Cie also maintains such a clause (cdt) for the insurance at retirement. Moreover, it’s proposing another disparity, depending on the years of service, less generous for young people in the event of collective redundancies.
The offer was rejected by 94%
Hier, les employés de la Cie Rolls-Royce Canada, en lockout depuis le 15 Mars 2022, se sont prononcés sur une offre finale et globale de la compagnie, qui ne comporte aucune avancée concernant les clauses de disparités de traitement (cdt) ni de compensation pour les orphelins embauchés depuis 2013. La Cie maintient la Cdt en fonction de la date d’embauche pour l’assurance une fois à la retraite. De surcroît, elle propose une autre disparité, en fonction des années de service, moins généreuse pour les jeunes en cas de licenciement collectif.
L’offre a été rejetée à 94 %